توجه به سلامتی از روی وضعیت پاها
وبلاگ تفريحي و سرگرمي چيت چت
توجه به سلامتی از روی وضعیت پاها
ساعت | بازدید : 215 | نویسنده : Behzad | ( نظرات )
باشگاه خبرنگاران: پاها را می‌شود جزو مظلوم‌ترین اعضای بدن شمرد که با وجود خدمات زیادشان معمولا توجهی به وضع‌شان نمی‌شود، چون در بیشتر مواقع داخل جوراب و کفش هستند و همین پنهانی باعث غفلت از آنها می‌شود؛ یعنی آن‌قدر که حواسمان به زیبایی و سلامت دست‌ها، پوست و اعضای دیگر بدن است معمولا به پاها نیست. اما این اعضا هم حرف‌های زیادی از سلامت دارند که با زبان بی‌زبانی ابراز می‌کنند. گاهی همین پاها وجود یک بیماری جدی را فاش می‌کنند. برای همین هرگز نباید آنها را نادیده گرفت.

پاهای همیشه یخچالی

وقتی هوا خوب و گرم هم است گاه پاهایتان سرد و یخ زده‌اند، شاید کم‌خونی و کم‌کاری تیروئید در میان باشد. احساس سرمای زیاد در پاها ممکن است نشان‌دهنده مشکلاتی در گردش خون باشد. یعنی خون کافی به بخش‌های بیرونی بدن نمی‌رسد، در نتیجه سرمای بیشتری احساس می‌کنید. به طور کلی، این مشکل می‌تواند نشان‌دهنده سوخت‌وساز کند بدن، کم‌کاری تیروئید، کم‌خونی و سندرم رینود (کاهش چشمگیر جریان خون در رگ‌های دست یا پا) باشد.

سفیدی و کبودی انگشتان پا

این مشکل ممکن است نشان‌دهنده سندرم رینود باشد که معمولا در انگشتان دست‌ها و پاها دیده می‌شود. به این ترتیب که هنگام قرار گرفتن در معرض هوای سرد، انگشتان دست و پای فرد سفید و کبود و در نهایت قرمز و البته دردناک می‌شوند. در واقع، خروج از محیط گرم و ورود به محیط سرد باعث می‌شود که مویرگ‌ها منقبض شوند. در نتیجه خون به اندام‌های بدن بخوبی نمی‌رسد و سرد و دردناک می‌شوند. بیماری رینود اختلالی در گردش خون در اندام‌های بیرونی بدن است که هنگام قرارگرفتن در معرض سرما و گاهی بر اثر اضطراب و فشارهای روحی بروز می‌کند. دلیل مشخصی برای این مشکل وجود ندارد.

خوشبختانه هرچند علایم این بیماری آزاردهنده است، بی‌خطر بوده و آسیبی به رگ‌ها و بافت‌های بدن نمی‌رساند. توجه داشته باشید که این مشکل لب‌ها، انگشت‌های دست و بینی را نیز درگیر می‌کند. توصیه می‌شود اگر مشکل بعد از مدتی رفع نشد، به پزشک مراجعه کنید.



|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

آبي يا قرمز؟؟!!

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 184
:: کل نظرات : 15

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 15

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1220
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 1220
:: بازدید ماه : 3026
:: بازدید سال : 12867
:: بازدید کلی : 42661